Hoe kun je heel gemakkelijk een factuur maken?

16 juni 2020

Posted in Helpdesk en Servicedesk

Als ondernemer wil je niet teveel tijd kwijt zijn aan het opstellen van zowel offertes als facturen. Daarom maken al veel bedrijven gebruik van de handige software van teamleader. Daarmee kun je namelijk al met slechts enkele muisklikken een factuur maken en deze indien gewenst zelfs direct naar de betreffende klant versturen. Dit levert je ontzettend veel tijdwinst op. Stel je voor dat je al deze facturen en offertes helemaal handmatig had moeten maken, dan was je daar best lang mee bezig geweest. Dit is echt zonde van je tijd, want die kun je beter gebruiken voor het perfectioneren van je product/dienst dan voor administratie-gerelateerde zaken. En een offerte of factuur maken is niet het enige dat je kunt doen met de software van teamleader. Ze hebben er namelijk nog veel meer handige programma’s die jou veel tijd gaan besparen op het gebied van administratieve taken, zoals:

  • Een programma voor tijd- en urenregistratie
  • Een programma voor effectieve projectmanagement
  • Een programma voor het ontvangen van geld
  • Een CRM-systeem

Wat heel fijn is aan deze programma’s is dat je ze onderling aan elkaar kunt koppelen. Hoe meer je er gebruikt, hoe handiger het dus wordt. Als je bijvoorbeeld het programma waarmee je een factuur maken kunt koppelt aan de tool om geld te ontvangen kunnen je klanten direct vanuit diezelfde mail de factuur betalen, zonder daarvoor eerst in te hoeven loggen op de website van hun bank. Handig, toch?!

Een factuur maken of klanten beheren

Of je nu een factuur wilt maken of op een overzichtelijke wijze een groot bestand met klanten wilt beheren, bij teamleader ben je aan het juiste adres voor beiden. Hun software is ontwikkeld om het jou als ondernemer of werkgever makkelijk te maken en je veel tijd te besparen. Maar wat ze bij teamleader ook heel belangrijk vinden is dat jouw bedrijf groeit. Daarom hebben ze ook een super praktisch CRM-systeem, waarin je alle (potentiƫle) klanten kunt invoeren. Vervolgens kun je per klant notities maken betreft wanneer je ze gesproken hebt, wat je met deze klant overeen bent gekomen en voor welke diensten je bijvoorbeeld een factuur maken moet. Door dit alles goed bij te houden kun je nooit meer iets vergeten. Wil je bijvoorbeeld op een bepaalde datum de klant ergens aan herinneren? Dan kun je dat gemakkelijk via dit CRM-systeem instellen. Een prettige opvolging van een eerste contact resulteert vaak in een samenwerking, en dus kun je maar beter goed vastleggen wanneer je de klant voor het eerst sprak en wanneer je daar op terug wilt komen.

Een factuur maken met eigen logo

Je kunt natuurlijk zelf aan de slag gaan met het maken van offertes en facturen, maar dit blijkt toch vaak een heel gedoe. Je wilt namelijk wel je eigen logo rechtsboven in de hoek hebben staan, en zie die opmaak maar eens precies zo te krijgen als jij wilt. Daarom is dat met de software van teamleader heel makkelijk. Je kunt gewoon een factuur maken en daarvoor je logo uploaden, dan komt die vanzelf te staan waar je hem wilt hebben. Je factuur ziet er zo heel professioneel uit, en dat is wel zo fijn als je wilt groeien met je bedrijf. 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn