Garage Hengelo, de redder in nood

14 september 2018

Posted in Auto's en Motoren

Voor mij zijn auto’s mysterieuze dingen. Als jonge automobilist met een volledig theoretische opleiding kan ik niet veel met auto’s. Mijn Opel Corsa, mijn eerste auto, kon ik altijd prima repareren. Trok je de motorkap open, dan kon je logisch achterhalen welke functie de slangen en koppelingen hadden. Was er ergens lekkage, dan zag je dat gemakkelijk aangezien er meer dan genoeg ruimte was. Nu ik een VW Vento heb, is dat hele beeld dat ik had van auto’s weg. Er is weinig ruimte onder de motorkap, veel meer dingen zijn elektronisch aangestuurd en lekkage is al helemaal niet meer te achterhalen. Op zich geen drama, totdat ik zag dat de temperatuurmeter van de motor (ik heb net geleerd dat dit dus niet de temperatuur van de motor is!) steeds verder uitsloeg naar rechts. Eerst 90 graden, en toen ver de rode zone in. Goed, ik weet niet veel van auto’s, maar ik weet wel dat rode zones niet goed zijn. Toen ik de motorkap opentrok, had ik geen idee waar ik moest zoeken. Op het internet las ik hele verhalen over thermostaten en sensoren, maar hoe kun je die in hemelsnaam vinden? Ik besloot een afspraak te maken bij Garage Hengelo. Dan maar wat meer kosten en echt goede service, en uitleg van garage Hengelo over de problemen onder de motorkap.

Garage Hengelo nam de tijd voor me

Toen ik aankwam, vroegen de mensen van Autoservice Jan Dekker allereerst waar mijn auto was. Ik vertelde over het probleem en dat ik gelezen had dat je beter niet kunt rijden met de auto. Dat klopte, garage Hengelo vertelde me dat de motor onherroepelijk beschadigd kan raken door het rijden met koelvloeistof die te warm wordt. De mannen van garage Hengelo vroegen of ik het peil nagekeken had en ik vertelde maar direct dat ik er geen ruk verstand van heb. Direct volgde een van de monteurs me naar huis om te kijken wat er aan de hand was. Koelvloeistof was het probleem niet, er zat nog genoeg in het reservoir – maar wat het probleem dan wel was? Garage Hengelo haalde de auto op en binnen vijf minuten was het probleem bekend. Schoorvoetend gaf ik toe dat de auto inderdaad nog nooit een beurt gehad had en dat de kans dan wel heel groot was dat de waterpomp vervangen moest worden. Dit werd direct geregeld en de filters zijn ook nagekeken, plus de radiateur. Voordat ik weer weg kon rijden, kreeg ik van Garage Hengelo een handig overzicht mee met de dingen die ik in de gaten moet houden. Dat vind ik nou pas echt service. Mijn volgende beurt boek ik gewoon weer bij autoservicejandekker.nl.

De tijd nemen voor klanten die er niets van weten

De mensen van garage Hengelo hebben de aanpak van werken binnen mijn bedrijf veranderd. Waar ik eerder vooral gewoon werk aannam en opleverde, ga ik nu een stapje verder en geef ik mijn klanten in korte lijnen aan wat ik doe en waarom ik het doe. Op die manier weten mijn klanten namelijk zelf ook beter waar zij op moeten letten en ik heb gemerkt dat dit gewaardeerd wordt. Net als dat ik de service van garage Hengelo waardeerde, al kan ik me goed voorstellen dat zij er nog eens om gelachen hebben toen ik wegreed. Iemand die wel een auto rijdt en die geen idee heeft van het peil van koelvloeistof. Ja, ik heb het geleerd bij het halen van mijn rijbewijs, maar wanneer je het zes jaar lang niet een keer gebruikt…

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn