Het belang van een promotiefilmpje laten maken voor jouw merk

13 december 2018

Posted in Bedrijven en Bedrijfsleven

Het idee dat merken een videomarketingstrategie nodig hebben, is niet nieuw. Wat veranderd is, is hoe belangrijk filmpjes zijn geworden op elk platform en kanaal. Een promotiefilmpje laten maken is niet langer slechts een onderdeel van jouw algehele marketingplan. Het moet centraal staan in jouw bereik- en campagne-inspanningen. Een promotiefilmpje laten maken heeft absoluut een dominante sociale functie. Bovendien voorspelde een Facebook-manager onlangs dat het platform in minder dan vijf jaar voornamelijk filmpjes zal bevatten. Waarom is het belangrijk dat je dit weet? Nou, omdat je waarschijnlijk achterop zult vallen als een professioneel promotiefilmpje laten maken niet tot je strategie behoort en je liever zelf af en toe wat beeldmateriaal in elkaar knutselt. Maar maak je geen zorgen, het is nog niet te laat! Voor de meeste video’s, hoe eenvoudiger ze zijn, hoe authentieker de inhoud lijkt en dat is wat echt belangrijk is voor jouw publiek. Maar onthoud dat een professioneel promotiefilmpje laten maken, rendabeler is dan ooit voor je merk en bedrijf! Een promotiefilmpje laten maken als onderdeel in marketing staat bij velen centraal met veel aandacht voor dure productie en weinig zichtbare analyse. Maar een promotiefilmpje laten maken als strategie is precies het tegenovergestelde. De filmpjes worden geproduceerd op een conversationele, actiegerichte en meetbare manier. Een promotiefilmpje laten maken als marketingstrategie is de toekomst, want volgens recente rapporten van heel wat onderzoeken wil meer dan 50% van de consumenten video’s van merken zien.

Welk type promotiefilmpje laten maken om jouw merk of bedrijf kracht bij te zetten

Video is ook nuttig voor meer dan alleen entertainment. Zo is uit onderzoek gebleken dat een filmpjes op landingspagina’s de conversieratio met 80% verhoogde, en dat de loutere vermelding van het woord ‘video’ in jouw onderwerpregel voor 19% meer aan geopende e-mails zorgt. Bovendien hebben, in een van de onderzoeken, 90% van de klanten toegegeven dat video’s hen helpen bij het nemen van koopbeslissingen. Maar filmpjes hebben niet alleen de manier waarop bedrijven en consumenten winkelen getransformeerd, ze hebben ook een revolutie teweeggebracht in de manier waarop verkopers contact maken en prospects converteren en hoe serviceteams klanten ondersteunen en blij maken. Kortom, filmpjes zijn ongelooflijk handig en betekenen zoveel meer dan enkel en alleen de merkbekendheid vergroten. Als laatste, uit onderzoek blijkt ook dat consumenten en klanten eigenlijk de voorkeur geven aan een “authentiek” filmpje van mindere kwaliteit dan video van hoge kwaliteit die kunstmatig en onecht lijkt. Wat betekent dit voor jou? Nou, dat een filmpje laten maken binnen handbereik ligt voor kleinere bedrijven met een kleiner budget. Enkele promotiefilmpjes kunnen zijn:

  • Demo-filmpjes
  • Merkvideo’s
  • Evenement filmpjes

Expertinterviews – Het vastleggen van interviews met experts of leiders uit jouw branche is een geweldige manier om vertrouwen en autoriteit op te bouwen met jouw doelgroep. Educatieve filmpjes – Instructievideo’s kunnen worden gebruikt om jouw publiek iets nieuws te leren of om de basiskennis te ontwikkelen die ze nodig hebben om jouw bedrijf beter te begrijpen. Animatievideo’s – Geanimeerde video’s kunnen een geweldig bron zijn voor moeilijk te begrijpen concepten die een sterk beeld vereisen of om een ​​abstracte service of product uit te leggen. Uitlegvideo’s – Om jouw doelgroep beter te laten begrijpen waarom zij jouw product of service nodig hebben.

Laat het over aan een professional

Een promotiefilmpje laten maken, geef je beter in handen van een professional. Videobewerking en marketing is tijdrovend, maar met hulp van CV Productions kun je betaalbare en hoogwaardige inhoud produceren die uniek is voor jouw merk. Bezoek www.cv-productions.com voor meer informatie en om diverse filmpjes uit het portfolio te bekijken.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn